Er du beboer i ejendommen, er det vigtigt, du er oprettet og har adgang til "ProBo" (vores nye kommunikationsplatform). Har du ikke modtaget invitation til oprettelse på din e-mail, så kan du oprette dig ved brug af fælleskoden. Fælleskoden kan oplyses af support@prosedo.dk eller administrator (kim@boligexperten.dk). Fælleskoden bruges kun én gang til at du opretter dig personligt.

Når du er oprettet, kan du skrive opslag på den digitale opslagstavle eller sende beskeder til andre beboere - og f.eks. også modtage besked om akutte hændelser vedrørende ejendommen.

Via ProBo kan du skrive beskeder på opslagstavlen, til bestyrelsen og meget mere.

Vores vigtige dokumenter (referater, vedtægter, regnskaber m.v.) er tilgængelige døgnet rundt via punktet "Dokumentarkiv" (når du logge rind i ProBo). Nye dokumenter tilføjes af administrator og du modtager automatisk notifikation f.eks. om dokumenter vedrørende generalforsamling.


Vi opfordrer også til at man melder sig ind i følgende facebook-grupper:

Thorsgade A/B facebook-gruppe: https://www.facebook.com/groups/1560233284045553/

Gårdens fælles facebook-gruppe: https://www.facebook.com/groups/587587158565155/

Altaner Thorsgade 3-13: https://www.facebook.com/groups/498406310859666/


Øvrig information til beboere:

Abejdsdage 2024

For året 2024 er der planlagt tre arbejdsdage. Vi mødes kl. 10.00 på tagterrassen, og arbejdet forventes afsluttet kl. 15.00.

Lørdag d 23. marts

Søndag d 30. juni

Søndag d 6. oktober

Denne information kan også findes på www.thorsgade.dk

Alle andele skal repræsenteres på to arbejdsdage i løbet af året. Manglende deltagelse opkræves via huslejen med 650 kr. pr. gang.

Pensionister er dog undtaget. Er du pensionist eller kronisk syg bedes du sende en mail til ABThorsgade@googlegroups.com eller smide en seddel i postkassen hos Kristian, nr 13, st. Så sørger bestyrelsen for, at der ikke opkræves gebyr for manglende deltagelse.

Regler for sammenlægning af lejligheder

Der findes en vejledning for sammenlægning af lejligheder, med regler der skal overholdes (bla af hensyn til brandsikkerhed). Kontakt bestyrelsen eller administrator, hvis du ikke kan finde vejledningen på ProBo. 

Renovering, ombygning og andre forandringer af lejligheden

Bestyrelsen gør opmærksom på at ALLE forandringer inde i andelsboligen skal anmeldes skriftligt til bestyrelsen senest 6 uger inden de iværksættes (se vedtægterne $12b). Forandringer dækker bl.a. over ombygning af køkken, ombygning af bad, nedrivelse af vægge, fjernelser af rør eller nedsænkninger og andre blivende ændringer (maling og tapesering af vægge skal ikke anmeldes). Skriv til bestyrelsen eller administrator hvis du er i tvivl.

Fremleje af lejlighed

De præcise regler for fremleje af lejligheder findes i vedtægterne $12a.

Problemer med yderdøre, opgang el lign.

Hvis du oplever at jeres dør til opgangen ikke lukker ordenligt eller at der er andre problemer på fællesområderne som trænger til reperation, må du meget gerne kontakte viceværten direkte.

Emhætter

Det er IKKE tilladt at tilslutte udsugning fra emhætter/emfang til udluftningssystemet. I stedet henvises der til at benytte emhætter med kulfilter.

Internet

Foreningen er udstyret med fiber-internet, der udbydes af Fiberby. Såfremt at man ikke har et stik i lejligheden skal sådan et etableres. Dette koster omkring 1000 kr. Kontakt Fiberby for at få etableret et stik.

Alt support af forbindelsen foregår via Fiberby.

Betaling for forbindelsen foregår via huslejeopkrævningen.

Punkterede ruder

Hvis du har punkterede ruder må du gerne anmelde det til bestyrelsen - vi opsamler løbende på antallet af punkterede ruder, så vi kan koordinere en fælles udskiftning.

Vaskeri

Vaskemaskinerne i kælderen kan reserveres på https://mielelogic.com/, her kan man også se om de er igang lige nu. Hvis maskinen ikke er startet 15 min efter den reserverede tid, så kan andre bare bruge maskinen ind til den næste reservation.

Hvis du har mistet din vaskebrik til vaskeriet, så henvend dig til bestyrelsen på ABthorsgade@googlegroups.com, så kan vi lave en ny.

Hvis du har brug for at nulstille dit brugernavn og password så ring selv direkte til Miele på tlf. 43271310.

Nøgler

Kontak bestyrelsen hvis du har brug for at bestille ekstra nøgler.